naar top
Menu
Logo Print

25 jaar Claesen's

Weer focussen op core business
magazine

25 mei 2018 vierde Claesen's zijn 25 jarig bestaan. Het verhaal begint in 1993 in Amsterdam waar Gerard den Boer en Debora Blaauw elkaar ontmoetten tijdens hun studie. In 1996 trad Maarten Klaassen toe als verkoopdirecteur. 25 jaar later runnen zij nog steeds gedrieën het bedrijf. Met een basic ondergoedlijn voor dames en heren wordt er een sterk merk op de markt gebracht. In de jaren die volgden, breidde Claesen’s de collecties uit met een baby- en kindercollectie bestaande uit underwear, sleepwear, swimwear en funwear. De onderneming is de afgelopen jaren meegegaan in de ‘luxe shopping’ trend door naast hun seasonal en never out of stock collecties tevens een premium quality programma voor dames en heren uit te brengen. Gerard den Boer: "Voor consumenten is maatschappelijk verantwoord ondernemen een heel ding, dat geldt ook voor groen en duurzaam ondernemen. Met name de jongere generatie is daar gevoelig voor. Het maakt een merk sympathieker zodra je weet dat ze met zaken als biokatoen of gerecyclede materialen werken. Zelf heb ik sociaal verantwoord ondernemen eigenlijk altijd een vanzelfsprekendheid gevonden.” Tot slot heeft Claesen’s in de afgelopen 25 jaar succesvol meebewogen van een markt die uitsluitend uit stenen winkels bestond naar een markt die sterk wordt beinvloed door online shoppen. Voor de komende jaren is Claesen’s bezig om weer meer te focussen op hun core business, de sleepwear en underwear collecties, door deze te verbreden.

CLAESEN'S

BOGAERT WIM AGENTUREN

+3233370170
+3232893240