naar top
Menu
Logo Print

Carrefour Bergen wint Mercuriusprijs

Winkelconcept van het jaar
magazine

De hypermarkt van Carrefour in Bergen Les Grands Prés wint de Mercuriusprijs 2016. De tweede prijs is voor Juttu, het nieuwe concept van A.S. Adventure, de Connections Travel Stores werden bekroond met de derde plaats. De Mercuriusprijs wordt georganiseerd door Comeos, de federatie voor handel en diensten.
In Bergen experimenteert Carrefour met nieuwe toepassingen in een hypermarkt, en dat is bijzonder goed gelukt volgens de jury: “Het revolutionair vernieuwen van een bestaande en mature formule in een heel traditionele sector, hebben we iets hoger ingeschat dan een schitterend nieuw concept uittekenen vanaf een blanco blad." Bekijk hier de video's van het winnende winkelconcept van Carrefour
De tweede prijs gaat naar Juttu, het nieuwe winkelconcept van A.S. Adventure. Juttu wordt opgevat als een magazine dat je doorbladert met verschillende rubrieken: Fashion, Deco en Food. “Ze hebben de hedendaagse consument perfect begrepen”, stelt de jury enthousiast. “De beleving is mooi in de praktijk gebracht. Dit is een winkel met een onderscheidend assortiment waar iedereen graag rondloopt."
In de nieuwe Travel Stores van Connections, in Hasselt en Antwerpen, worden bezoekers ondergedompeld in de sfeer van hun volgende bestemming. Met een Virtual Reality-bril kunnen ze rondstruinen in New York, Dubai of Tokyo en er is zelfs een beach corner. Zo’n doorgedreven concept hebben de juryleden nergens anders gezien, daarom verdient Connections absoluut een plaats in de top drie.

COMEOS

COMEOS

+3227880500
+3227880501