- 12 mei 2017
- | Bron: Retail Professionals
Comeos lanceert Ombudsman voor de handel
Comeos lanceert Ombudsman voor de handel Ombudsdienst behandelt geschillen klant en handelaar Klachten van Belgische consumenten worden normaal gezien rechtstreeks met de handelaar opgelost, maar soms komen de twee partijen er samen niet uit. Voor zo’n gevallen is er vanaf nu de Ombudsman voor de Handel, een gratis, neutraal en online initiatief van Comeos. De klacht wordt gratis onderzocht, een voorstel tot bemiddeling wordt uitgewerkt en voorgelegd aan de klant. De bedoeling is om een online platform te creëren waar de consument een duidelijk overzicht krijgt van al zijn rechten bij de aankoop in een winkel of webshop. Meer dan 40 winkelketens, waaronder Colruyt, Aldi, Lidl, Carrefour en Delhaize, zetten zich achter project. Kris Peeters, Minister van Werk, Economie en Consumenten is tevreden: “Met de oprichting van de Ombudsman voor de Handel biedt Comeos een extra instrument aan om de klant op een gemakkelijke, goedkope en onpartijdige manier te helpen bij het oplossen ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.