- 25 mei 2018
Kinderkleding zit in de lift
Kinderkleding zit in de lift Vooral luxemerken en tienerkleding tekenen voor een stijging Edited volgde de nieuwe collecties bij 45 van 's werelds grootste kledingwinkels en ontdekte dat kinderkleding in het eerste kwartaal van dit jaar met 14 procent was gestegen in vergelijking met twee jaar geleden, terwijl de verkoop van kleding voor volwassenen met 6 procent is gedaald. Markt voor tienerkleding groeit Uit de gegevens blijkt dat vooral de tienermarkt groeit. In de eerste kwartalen van 2016, 2017 en 2018 vertoonde tienerkleding een stijging van 29 procent. Die groei overtreft elke andere leeftijd van kinderkleding, waarbij babykleding de minste beweging ziet. Bij tienerkleding moeten retailers goed focussen op de klanten, gezien hier een aangepaste marketing nodig is. Tieners reageren snel op trends en hun sociale referenties bewegen met een virale snelheid. Luxe wordt mainstream In 2016 vertegenwoordigden luxemerken 4 procent van de kinderkledingmarkt. Nu is dat ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.