naar top
Menu
Logo Print

10% meer online bestedingen in Q2

Bijna drie kwart van de Belgen shopt online
magazine

Tijdens dit tweede kwartaal werd er 10 procent meer gespendeerd online als in dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt duidelijk uit de cijfers van BeCommerce Market Monitor. Belgen gaven in de periode april tot juni maar liefst 2,2 miljard euro uit online. De grootste groeier dit kwartaal was voeding, een categorie waarvan het online aandeel met 175 procent gestegen is tegenover het tweede kwartaal van 2015. De online bestedingen in deze categorie zijn met 65 miljoen euro in Q2 2016 misschien nog vrij beperkt, maar er was wel een groei van 41 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.
Bijna drie kwart van de Belgen shopt online
Er werd tijdens dit tweede kwartaal van 2016 voor 2,2 miljard euro online uitgegeven, wat het totaal van 2016 tot nu toe al op 4,5 miljard euro brengt. 73 procent van de Belgische volwassen bevolking, ofwel 6,7 miljoen Belgen, winkelt online, een stijging van 0,5 procent ten opzichte van vorig jaar. Zij zijn goed voor 19,9 miljoen aankopen, een toename van 3 procent tegenover diezelfde periode vorig jaar. Ook in dit tweede kwartaal vertegenwoordigen de online aankopen 16 procent van de totale bestedingen. Acht procent van alle bestedingen aan producten (0,91 miljard euro) gebeurt online en zelfs 63 procent van alle uitgaven aan diensten (1,26 miljard euro) wordt online gespendeerd.De Belgische online consument spendeert gemiddeld 322 euro, tegenover 294 euro in het tweede kwartaal van 2015, en winkelt ongeveer 2,9 keer op het internet. Gemiddeld wordt er 109 euro uitgegeven per online aankoop, versus 103 euro vorig jaar.

RETAIL

PROFESSIONAL MEDIA GROUP

+3250240404
+3250240445