naar top
Menu
Logo Print

Woody zet 25ste verjaardag in

Ambities voor de toekomst gedeeld
magazine

Het bekende Belgische pyjamamerk Woody viert in 2019 zijn 25e verjaardag en gaf recent het startschot van het feestjaar met 'Woody’s Factory of Dreams' in de ArtCube in Gent. Er werd samen met meer dan 500 gasten teruggeblikt op de voorbije 25 jaar maar daarna werden vooral de ambities voor de toekomst gedeeld. Eén van die ambities is het jubileumjaar vieren met een capsulecollectie in samenwerking met de Gentse designstudio BamBam. Grafisch designer/illustrator Benjamin Van Oost ging de uitdaging aan om een bonte print te creëren op basis van een ruime selectie iconische Woody-diertjes uit collecties van de voorbije 25 jaar. Het werd een coole all-over print in street-art stijl met zwart omrande motieven op een offwhite achtergrond, hier en daar ingekleurd met flashy accenten. Daarnaast wil Woody in de toekomst véél verder gaan dan tweedimensionale prints op pyjama’s. Het wil de dieren en hun verhalen tot leven brengen via verschillende kanalen, van de website over een Augmented Reality app tot spannende leesboekjes voor het slapengaan.
Marlies Schrage (head of sales): “Woody zag de afgelopen 5 jaar een kwart van de méér dan 450 verdeelpunten hun deuren sluiten. Terwijl gelijktijdig ook het aankoopgedrag van de consument in sneltempo wijzigde. Of je het nu wil of niet, de klant wil online kunnen kopen. Woody opende daarom haar webshop heel voorzichtig in september 2017 en verloor hierbij de goede relatie met de winkeliers niet uit het oog. Stap per stap zal dit moeten evolueren tot een groter aandeel". “De uitrol van eigen Woody winkels is een tweede pijler in de distributiepolitiek” vult Steven Van de Velde (managing director) aan. De eerste winkel in Hasselt is open sinds september 2015. Heel recent kwam daar Knokke bij en er volgen in de loop van 2019 nog boetiekopeningen in twee andere steden in Vlaanderen.

WOODY

WOODY

+3292170089
+3292170091