BMW Group en Daimler AG investeren in gezamenlijke mobiliteitsonderneming

Bundeling mobiliteitsservices

BMW Group en Daimler AG bundelen hun mobiliteitsservices om een wereldwijde speler te creëren die duurzame stedelijke mobiliteit verschaft aan klanten. De twee concerns investeren samen meer dan € 1 miljard om hun bestaande aanbod van carsharing, chauffeursservices (ride-hailing), parkeren, opladen en multimodaliteit verder uit te bouwen en nauw met elkaar te verbinden. Het samenwerkingsverband omvat vijf joint ventures: Reach Now voor multimodaliteit, Charge Now voor opladen, Free Now voor ride-hailing, Park Now voor parkeren en Share Now voor carsharing. “Onze mobiliteitsservices hebben samen een sterk klantenbestand opgebouwd en we zetten nu de volgende strategische stap. We bundelen de kracht en knowhow van veertien succesvolle merken en investeren meer dan € 1 miljard in het oprichten van een nieuwe speler voor de snelgroeiende markt van stedelijke mobiliteit”, aldus Dieter Zetsche, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en hoofd Mercedes-Benz Cars. “Door een intelligent netwerk van joint ventures op te zetten, kunnen we de huidige en toekomstige stedelijke mobiliteit vormgegeven en de kansen die digitalisering, shared services en de toenemende mobiliteitsbehoeften van onze klanten bieden, maximaal benutten. Daarbij denken we ook aan samenwerking met andere aanbieders, evenals overnames van start-ups of gevestigde bedrijven.” Met hun jarenlange ervaring hebben de mobiliteitsservices van beide concerns een sterk klantenbestand opgebouwd, met samen in totaal meer dan 60 miljoen actieve gebruikers. Op basis van het aantrekkelijke productaanbod en het solide klantenbestand in de belangrijkste regio’s van Europa en de VS, zullen de vijf ondernemingen hun wereldwijde aanwezigheid vergroten.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Deze vijf slimme tips boosten de verkoop van parktextiel

Parktextiel is niet zo moeilijk om te verkopen en belandt ook vaak op de geboortelijst. Een baby spendeert bovendien het merendeel van zijn tijd in een park of wiegje, waardoor ouders bereid zijn om wel wat te investeren in deze producten. Om uw winkelverkopen toch nog een extra boost te geven, hebben wij van K-Boetiek, samen met de verschillende fabrikanten, vijf slimme verkooptips uitgewerkt. Daarbij draait alles rond presentatie en productkenni

Ten huize van O-lijfje

Baby- en kinderspeciaalzaak O-Lijfje in Mortsel bestaat ondertussen 22 jaar en verhuisde afgelopen zomer naar een nieuwe locatie. In het nieuwe pand, dat vier keer meer ruimte biedt, kan zaakvoerster Vanessa haar visie op geboortelijsten nog beter uitwerken. Elke klant krijgt er een persoonlijke aanpak en na het peilen naar hun specifieke smaak en wensen wordt er een optimaal lijstje samengesteld. Dit alles met een eerlijk en correct advies.

Verzorgingstas moet handig & mooi zijn

Gebruiksgemak is vanzelfsprekend de eerste vereiste bij de keuze van een verzorgingstas. Daarnaast hechten ouders ook in toenemende mate belang aan een modieus design en/of een multifunctioneel ontwerp. Dat opent ook voor u mooie perspectieven. Want een verzorgingstas die ook als hand-, sport-, reis- of laptoptas kan dienen, mag uiteraard een tikkeltje meer kosten!

i-Size-autostoeltjes winnen aan succes

De i-Size-stoeltjes slaan aan bij ouders, zeker voor kinderen tot 105 cm groot. De marktspelers pakken er dan ook meer en meer mee uit. Daarvoor voerden ze tal van technologische vernieuwingen door.

Print Magazine

Recente Editie
04 oktober 2018

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine