Het vernieuwde aurora:
Nieuwe collecties en meer te ontdekken op de Paper Show 2023
Ambitieus jaar
Het afgelopen jaar zette Aurora opnieuw grote stappen. In dat opzet werd in 2022 een vernieuwde website gelanceerd en werden ook drie geheel nieuwe collecties en nieuwe B2B-diensten uitgewerkt. Een ambitieus jaar, ondanks het politiek en economisch moeilijke klimaat.
B2B2C speler
Voor 2023 heeft Aurora heel wat nieuws in petto en dat stellen ze graag aan u voor op Paper Show 2023. "We leggen de focus sterk op onze rol als B2B2C-speler en willen op de beurs verder in dialoog treden met ons bestaande netwerk en met nieuwe prospecten", aldus Tanguy De Muynck, innovation manager bij Aurora. "Op onze stand laten we nieuwe collecties zien die volledig in lijn liggen met wat er leeft bij de consument." En daarover licht Aurora al graag een tipje van de sluier op.
3 gloednieuwe collecties
Shine Bright & Recycled
Deze collectie zet in op de ecologische transformatie waarnaar steeds meer vraag is en waar Aurora zelf 100% achter staat. Er werd bewust gekozen voor 'bright' helderwit gerecycleerd papier zodat de eindgebruiker met een gerust gemoed aan het schrijven kan. Shine Bright & Recycled omvat een kopgelijmde blok, een collegeblok en een dag/meeting notepad.
Ocean Notes
De Ocean Notes-collectie moet gebruikers verder sensibiliseren voor de klimaatuitdagingen, maar dan op een leuke manier. Ook hier werd gekozen voor helderwit gerecycleerd papier. De cover is gemaakt van plastic dat uit de oceanen wordt gevist, vandaar de naam 'Ocean Notes'. De notebooks komen in 4 kleuren met elk hun eigen zeediericoontje op de kaft. Zo wil Aurora de consument op een fun en feel good manier betrekken bij de klimaatoplossing.
Heritage
Voor de Heritage-collectie werd in de Aurora-archieven gedoken waar een oud art-decoglasraam uit de oorspronkelijke fabriek werd teruggevonden met daarin het allereerste Aurora-logo verwerkt. Dit logo diende ter inspiratie voor deze nieuwe collectie, een ode aan meer dan 80 jaar stationeryambacht. De Heritage-collectie omvat een weekagenda, notebook en projectschrift en gaat compromisloos voor kwaliteit van ambacht.

Investeren in de retailer
"Het ontwikkelen van nieuwe producten is één ding", vervolgt sales manager Kathleen Huybreckx, "maar we willen eveneens investeren in de retailer. We willen dat onze producten op de best mogelijke manier in de winkel en op de sociale media komen te staan. Daarom werken we hard aan marketing assets en visuals die online gedeeld kunnen worden en aan POS-ondersteuning voor in de winkel. Op deze manier willen wij onze retailpartners extra ondersteunen."
The Stationery Agency by Aurora
Naast prachtige nieuwe producten waarmee Aurora uitpakt, breidde de papierproducent ook haar B2B-diensten verder uit. "Onder de naam The Stationery Agency by Aurora bieden we onze klanten de mogelijkheid oplossingen te vinden voor hun hedendaagse stationerynoden, van a tot z en volledig op maat. We creëerden al creatieve private labels in kleine oplage voor onder meer Carrefour, maar ook line extensions of joint product offerings in samenwerking met Pilot bijvoorbeeld zijn mogelijk. Kom hierover gerust met ons praten tijdens de Paper Show op stand 4.5", concludeert Tanguy De Muynck.

