Continental blijft investeren in AI

Continental verwerft minderheidsaandeel in Israëlische start-up Cartica AI

Cartica AI ontwikkelt algoritmes om machine learning op het gebied van objectherkenning een versnelling hoger te schakelen. Naast eigen onderzoek en wetenschappelijke samenwerkingsverbanden vormt de deelname de derde pijler van Continental's activiteiten op het gebied van kunstmatige intelligentie. Automobielsystemen voor geautomatiseerd en autonoom rijden zullen zich in de toekomst sneller kunnen aanpassen aan en omgaan met nieuwe verkeerssituaties. De partijen zijn overeengekomen om het investeringsbedrag niet bekend te maken.
Continental maakt al gebruik van AI-technologieën voor objectherkenning in geavanceerde rijhulpsystemen. De sensordata en -beelden worden gebruikt om wegverkeersobjecten te identificeren met behulp van de software in voertuigcontrole-units. De berekening van de rijstrategie is vervolgens gebaseerd op deze omgevingsherkenning. Tot nu toe moesten de bijbehorende systemen voor objectherkenning handmatig en uitgebreid worden getraind. Elke verkeerssituatie en elk object op de weg moet eerst door een mens worden geclassificeerd en aangewezen. Dit is een zeer tijdrovend en duur proces, vooral voor veiligheidsrelevante toepassingen. De AI-gebaseerde softwareoplossing van Cartica AI haalt het aandeel manuele invoer flink naar beneden.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Deze vijf slimme tips boosten de verkoop van parktextiel

Parktextiel is niet zo moeilijk om te verkopen en belandt ook vaak op de geboortelijst. Een baby spendeert bovendien het merendeel van zijn tijd in een park of wiegje, waardoor ouders bereid zijn om wel wat te investeren in deze producten. Om uw winkelverkopen toch nog een extra boost te geven, hebben wij van K-Boetiek, samen met de verschillende fabrikanten, vijf slimme verkooptips uitgewerkt. Daarbij draait alles rond presentatie en productkenni

Verzorgingstas moet handig & mooi zijn

Gebruiksgemak is vanzelfsprekend de eerste vereiste bij de keuze van een verzorgingstas. Daarnaast hechten ouders ook in toenemende mate belang aan een modieus design en/of een multifunctioneel ontwerp. Dat opent ook voor u mooie perspectieven. Want een verzorgingstas die ook als hand-, sport-, reis- of laptoptas kan dienen, mag uiteraard een tikkeltje meer kosten!

Ten huize van O-lijfje

Baby- en kinderspeciaalzaak O-Lijfje in Mortsel bestaat ondertussen 22 jaar en verhuisde afgelopen zomer naar een nieuwe locatie. In het nieuwe pand, dat vier keer meer ruimte biedt, kan zaakvoerster Vanessa haar visie op geboortelijsten nog beter uitwerken. Elke klant krijgt er een persoonlijke aanpak en na het peilen naar hun specifieke smaak en wensen wordt er een optimaal lijstje samengesteld. Dit alles met een eerlijk en correct advies.

Nachtmode en -ondergoed: enkel voordelen voor klant en winkelier

Heel wat fabrikanten van babynachtmode en -ondergoed ondersteunen de retailer met een never-out-of-stockvoorraadservice: ze houden (een deel van) hun aanbod permanent op voorraad, waaruit u continu naar eigen behoefte kunt bijbestellen. De voordelen zijn legio: u loopt geen risico op voorraadoverschotten noch 'lost sales', u hoeft deze items niet te solderen en u kunt uw klanten het jaar rond op hun wenken bedienen!

Print Magazine

Recente Editie
04 oktober 2018

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine