HOE ZAL DE ELEKTRIFICATIE VAN DE AUTO-INDUSTRIE DE AFTERMARKET BEÏNVLOEDEN?
Er komen grote veranderingen aan voor de automotive aftermarket, welke altijd een belangrijke en stabiele winstbijdrage heeft geleverd aan de auto-industrie in het algemeen. Ze omvatten het veranderen van klant verwachtingen, versnelde invoering van nieuwe technologieën, en verschuivingen in de kracht van de concurrentie.

Verwacht wordt dat meer dan 50 % van de nieuwe registraties in 2030 elektrische voertuigen zullen zijn. Steeds meer van hen zullen onafhankelijke werkplaatsen bezoeken die klaar moeten zijn om die voertuigen te onderhouden en daarop moeten worden voorbereid. Deze trend betekent ook meer concurrentiedruk van werkplaatsen die gespecialiseerd zijn in elektrische voertuigen.
Daarom is het cruciaal voor onafhankelijke werkplaatsen om te investeren in werving en training van medewerkers en de juiste apparatuur. Deze factoren zijn de sleutel om onderscheidend te zijn en maken het voor werkplaatsen mogelijk bij het ontwikkelen van hun vaardigheden om de toenemende technologische complexiteit van voertuigen van de volgende generatie te beheren.

