DE JUISTE WINKELAANPAK VOOR ZWANGERSCHAPSLINGERIE
PERSOONLIJKE BEGELEIDING EN SERVICE MAKEN HET VERSCHIL
Heel wat zwangere vrouwen stellen de aankoop van zwangerschapslingerie uit of slaan deze zelfs over. Ze denken dat ze evengoed een maatje groter kunnen kopen. Het is aan u als expert om duidelijk de voordelen van zwangerschapslingerie aan de klant duidelijk te maken. Zodra de vrouw opgemeten is, kunt u haar wegwijs maken in welke opties er allemaal zijn: met beugel, slips met buikband, hoe discreet voeden … Want ook vrouwen willen zich tijdens hun zwangerschap steeds sexy, maar vooral ook comfortabel voelen.
Winkelaanpak
Juiste maatopmeting
Hoe meet je nu de juiste maat op? Sommige merken hebben een makkelijke tool ontwikkeld voor de winkels, zodat de klant in een handomdraai correct opgemeten kan worden. Daarnaast voorzien sommige fabrikanten ook opleidingen om aan de winkeliers en het winkelpersoneel te geven, zodat de producten zeker op een correcte manier verkocht worden. Andere fabrikanten bieden dan geen opleidingen aan, maar voorzien op de verpakking handige maattabellen. Belangrijk om mee te geven aan de zwangere vrouw is dat ze het best gaat voor de maat die ze normaal draagt. Zwangerschapsondergoed is gemaakt om mee te groeien.
Tools
Brochures, een display, hangers met het logo van het merk en een buste om een beha op te presenteren zijn maar enkele van de tools die sommige fabrikanten ter beschikking stellen aan de winkeliers.
Collecties aankopen
De meeste merken brengen een- of tweemaal per jaar een nieuwe collectie uit. Dit kan een nieuw model of kleur zijn van een reeds bestaande reeks. Hoeveel reeksen er in één collectie zitten, hangt af van merk tot merk. Maar zo goed als elk merk heeft, naast een basiscollectie, ook nog een iets luxueuzere collectie. Deze basics zijn dan ook op elk moment beschikbaar (NOS). De marge draait rond de 2,3 tot 2,9, al hangt dat vaak af van merk tot merk en kan dat afgesproken worden per winkel. Dat geldt eveneens voor de voorraadafspraken.