MEWA wordt 111 jaar oud

Succesvol met textielsharing

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener Mewa heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren. Het bedrijf blijft een succesvolle koers varen, dat bewijzen de bedrijfscijfers. De textieldienstverlener kon in 2018 zijn omzet verhogen tot 704 miljoen euro. Met zijn marktintroductie in Groot-Brittannië heeft Mewa nu 45 vestigingen in 21 landen over heel Europa, goed voor 5.600 medewerkers en maar liefst 188.000 contractuele klanten . Het commerciële succes gaat gepaard met ecologisch nut: processen die zuinig omspringen met natuurlijke hulpbronnen en efficiënt gebruikte servicekringlopen leveren een waardevolle bijdrage tot milieubescherming en duurzaamheid.
Om ook op dat gebied de vinger aan de pols te houden, trok Mewa zijn investeringen voor vaste activa en milieutechnologie op tot 63 miljoen euro. Al geruime tijd hebben de gebruikers van de website van Mewa een live chat mogelijkheid tijdens de diensturen, terwijl er nog meer digitale diensten in voorbereiding zijn. Met de nieuwe imagocampagne "textielsharing" vergroot Mewa de algemene bekendheid van het merk. De campagne sluit aan op de actuele trend van huren, lenen en delen.
"Wat wij al 111 jaar doen, is nu breed bekend onder het begrip sharing. Textielsharing betekent bij Mewa al van bij de oprichting in 1908 nog steeds heel duidelijk één ding: gebruiken in plaats van bezitten", vertelt marketing manager Oliver Gerrits.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Klantgericht en praktisch advies primeert bij Bollebuik

Twee jaar geleden deden Jo-Ann en haar man een drastische carrièreswitch en namen een winkel over. Geen typische babyspeciaalzaak, maar een leuke boetiek voor kinderen tot en met tien jaar. En dat vertaalt zich ook meteen in hun visie: ze willen een klantenrelatie van tien jaar. Naast een uitgebreid gamma waar de nadruk op lokale en duurzame merken ligt, kun je bij Bollebuik ook terecht voor zeer professioneel en vooral praktisch advies. De kolfkamer is hier het perfecte voorbeeld van. Een unieke service waar wekelijks tal van mensen gebruik van maken.

Ten huize van O-lijfje

Baby- en kinderspeciaalzaak O-Lijfje in Mortsel bestaat ondertussen 22 jaar en verhuisde afgelopen zomer naar een nieuwe locatie. In het nieuwe pand, dat vier keer meer ruimte biedt, kan zaakvoerster Vanessa haar visie op geboortelijsten nog beter uitwerken. Elke klant krijgt er een persoonlijke aanpak en na het peilen naar hun specifieke smaak en wensen wordt er een optimaal lijstje samengesteld. Dit alles met een eerlijk en correct advies.

Nachtmode en -ondergoed: enkel voordelen voor klant en winkelier

Heel wat fabrikanten van babynachtmode en -ondergoed ondersteunen de retailer met een never-out-of-stockvoorraadservice: ze houden (een deel van) hun aanbod permanent op voorraad, waaruit u continu naar eigen behoefte kunt bijbestellen. De voordelen zijn legio: u loopt geen risico op voorraadoverschotten noch 'lost sales', u hoeft deze items niet te solderen en u kunt uw klanten het jaar rond op hun wenken bedienen!

Klanten komen van ver om Cilou Babystore te bezoeken

Ex-Miss België Cilou Annys opende op 6 januari 2017 de deuren van haar eigen babyspeciaalzaak samen met haar man Désiré Steevens. Cilou Babystore focust op alles voor kindjes van 0 tot 2 jaar. Service is het stokpaardje van Cilou en Désiré. Door klanten efficiënt te begeleiden, kan je het verschil maken met grote ketens en onlineshops, vinden zij. Ook voor maatwerk kan je bij Cilou Babystore terecht.

Print Magazine

Recente Editie
04 oktober 2018

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine