- 19 maart 2018
- | Bron: Retail Professionals
Minder pintjes en softdrinks op café
Minder pintjes en softdrinks op café FEBED Forum: belangrijke evoluties voor drankenhandelaars Naar aanleiding van het FEBED Forum op 19 maart publiceerde FEBED voor het eerst cijfers over de zogenaamde on-trade consumptie in België. Dit is het consumptiegedrag in de horeca. De zelfstandige drankenhandelaars beschikken over een unieke positie als tussenpersoon tussen de producenten aan de ene kant en de horeca aan de andere kant. Aan de hand van de verkopen die zij realiseren kan een representatief en uniek beeld gevormd worden van het consumptiegedrag in de horeca. Speciaalbieren en niet-alcoholische bieren groeien Uit een totale database die meer dan 14.000 horeca verkooppunten omvat blijkt dat een horecazaak in 2017 gemiddeld 2,1% minder volume realiseerde in vergelijking met 2016. Pilsbier verloor 3,8% aan volume. De zware speciale bieren daarentegen stegen met 4,9% en de niet-alcoholische bieren kenden een stijging met maar liefst 43,8%. Uiteraard is het ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.