ONDERNEMERSKOPPEL NELE EN FILIP KIEZEN BEWUST VOOR SPAR

Al meer dan 15 jaar kunnen Diesernaren terecht in de Spar van Nele en Filip. Wat is het geheim achter het jarenlange succes van het ondernemerskoppel? Ontdek hier hun inspirerende verhaal!
BESTE GEVOEL BIJ SPAR
Filip: “Ik ken Spar al van kleins af aan aangezien mijn vader ook een Spar had. Later heb ik dan ook even gewerkt op het kantoor van Spar, maar dat was niet echt iets voor mij. Daarna ben ik als slager aan de slag gegaan en heb ik gewerkt in verschillende supermarkten om te kijken hoe alles precies in zijn werk ging. Toch ben ik tot de conclusies gekomen dat ik het beste gevoel had bij Spar. Intussen heb ik al zeven jaar een Spar samen met mijn vrouw."
WARMTE
Filip: “Voor mij voelt Spar als iets bijzonder aan. De warmte die ik bij Spar vond, kon ik nergens anders terugvinden. Bij Spar ben je nooit een nummer, maar wordt je als mens behandeld. Als je op een respectvolle manier omgaat met Spar, dan doen zij dat ook met jou. Onlangs hebben we een remodeling gedaan. De ondersteuning die je bij Spar krijgt, is ongezien! Spar werkte mee alsof ze aan hun eigen winkel bezig waren. Je krijgt echt heel veel steun. Ik zie het positief. Ik hoop dat ik dit nog vele jaren mag blijven doen.”

BEDRIJF MET GEZOND VERSTAND
Nele: “De relatie met Retail Partners Colruyt Group verloopt zeer vlot. Spar, dat is een bedrijf met gezond verstand. Ze zijn nog altijd een kleinere speler maar ze slagen er steeds in om het merk te laten groeien. Bovendien is er enorm veel parate kennis."
Filip: “Je merkt dat het nieuwe concept erg doordacht is. Met de bakkerij zijn wij pas overgestapt naar het CRU-systeem. Vroeger werkten wij enkel via bake-off en lieten brood ter plaatse afbakken. Nu laten we onze pistolets ter plaatse rijzen, waardoor ze precies hetzelfde smaken als bij de bakker. En dat is nodig want een Belg is een echte Bourgondiër. Het goedkope aspect heeft al een plaats op de markt, maar voor kwaliteitsvolle producten moet je bij Spar zijn.”
GROOTSTE TROEF
Nele: “Onze winkel is een echte stadswinkel. We hebben dus ook veel oudere mensen en je merkt het wel dat zij het op prijs stellen als je hen verder helpt hun boodschappen weg te steken in hun tas. De versafdeling is voor ons onze grootste troef. De traiteur is uitgebreid en de bakkerij hebben we vernieuwd.”

IEDEREEN GELUKKIG
Nele: “Een absolute topdag voor mij is wanneer ik door de winkel loop en zie dat mijn medewerkers gelukkig zijn, mijn klanten blij zijn en de winkel er piekfijn uitziet. Een goede administratie en goede verkoop zijn cruciaal, maar je kan dat alleen maar realiseren door klanten en medewerkers gelukkkig te maken. Als je liever geld ziet dan mensen, dan moet je geen Spar beginnen.”
SPAR-FAMILIE
Filip: “Daarnaast hebben we ook een geweldige samenwerking met andere zelfstandige ondernemers uit de buurt. Wij hebben regelmatig sectorvergaderingen met een aantal Spar-ondernemers uit de buurt. De dichtstbijzijnde Spar is op 1,5 km. Als hij iets tekort heeft, komt hij naar ons. En als wij iets nodig hebben, kunnen we bij hem terecht. Wij helpen elkaar- met de glimlach. Dat is eigen aan de ondernemers van Spar. Als we raad nodig hebben, weten we elkaar te vinden.”
DE REGENBOOG 8
2800 MECHELEN
02/583.11.11
ondernemen@retailpartnerscolruytgroup.be
www.mijnspar.be

