Milieuvriendelijk ondernemen blijft prioriteit voor MEWA

5 juni staat geheel in het teken van onze planeet

Op 5 juni is het Wereldmilieudag. Voor MEWA eens te meer een aanleiding om zijn bedrijfsfilosofie onder de aandacht te brengen. Als textieldienstverlener zet de onderneming zich immers dagelijks in voor een zuinig gebruik van natuurlijke hulpbronnen zoals water. Al sinds 1972 zetten mensen wereldwijd zich op 5 juni samen in voor de milieuvriendelijke omgang met onze planeet. MEWA textielmanagement biedt al meer dan honderd jaar oplossingen voor hergebruik. Duurzaamheid ligt al sinds de start in 1908 aan de basis van alle activiteiten. Om de inzet van water, wasmiddelen en energie zo spaarzaam en efficiënt mogelijk te houden, werkt MEWA voortdurend aan de verdere ontwikkeling van zijn proces- en milieutechnologie en zorgt het bedrijf ervoor altijd mee te zijn met de meest moderne milieutechnieken. Het doel is om natuurlijke hulpbronnen maximaal te besparen en de invloed van de bedrijfsactiviteiten op het milieu tot een minimum te reduceren. Bovendien wordt in vergelijking met traditionele wasmethodes het milieu tot 85% minder belast. Dat is meer dan wat de wettelijke bepalingen eisen.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Trends kids lente/zomer 2018

Na een seizoen, gericht op vreugde, kalmte en het innerlijke, nodigt de zomer van 2018 ons uit om rond te kijken en acties te ondernemen voor het gemeen­schappelijke welzijn om onze grondstoffen en onze planeet te bewaren. De burger­initiatieven die overal opduiken zoals ecologische oases, Fairtrade oplossingen die de spaarzaamheid nieuw leven inblazen in de prêt-à-porter, slow-, eco-, biovoedsel van bij ons, stadsmoestuinen enz. En ook flatsharing, knowhow, carpoolen ..

Help klanten badtextiel kiezen

Het juiste badtextiel kan een wereld van verschil maken bij het baden van de baby. Badstoffen zoals handdoeken, badcapes en washandjes kunnen uit verschillende materialen gemaakt worden. Het dikkere katoen houdt de baby lekker warm. Tetra en bamboe zijn dan weer superabsorberend en biologisch katoen is beter voor het milieu. Zorg dat je de klant juist kan informeren omtrent de voordelen, de wastemperatuur en verschillende eigenschappen.

Nachtmode en -ondergoed: enkel voordelen voor klant en winkelier

Heel wat fabrikanten van babynachtmode en -ondergoed ondersteunen de retailer met een never-out-of-stockvoorraadservice: ze houden (een deel van) hun aanbod permanent op voorraad, waaruit u continu naar eigen behoefte kunt bijbestellen. De voordelen zijn legio: u loopt geen risico op voorraadoverschotten noch 'lost sales', u hoeft deze items niet te solderen en u kunt uw klanten het jaar rond op hun wenken bedienen!

Autostoelen: informeren & demonstreren van levensbelang

Print Magazine

Recente Editie
04 oktober 2018

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine