ondernemerskoppel nathalie en yves kiezen bewust voor spar

Spar Colruyt Group gaat er prat op samen met alle franchisenemers te ondernemen vanuit een waardengedreven klantgericht partnership. Nathalie en Yves beamen dit volmondig. Al meer dan 12 jaar kunnen de inwoners van Erezée, in de provincie Luxemburg, bij het koppel terecht. Wij gingen bij hen langs om het geheim achter hun jarenlange succes te ontdekken.
Contact met de klanten is het belangrijkste
"Het is nu twaalf jaar geleden dat we de winkel in Erezée hebben overgenomen", begint Nathalie, manager van de Spar-winkel in Erezée samen met haar man Yves. "We hebben altijd gehouden van het contact met de klanten. Zelfs in andere winkels, waar we eerder hadden gewerkt, was het contact met de klanten belangrijk. Bovendien houden we van de sfeer van de winkels. We maken het onze klanten echt graag naar hun zin. Na ettelijke jaren begon de droom om een eigen zaak te hebben toch te groeien en we vroegen onszelf af waarom we niet voor eigen rekening begonnen. Spar leek ons een heel goed merk en zo ging de bal aan het rollen."
begeleiding en service
De overstap naar een eigen zaak is natuurlijk geen sinecure. Om dit te vereenvoudigen, biedt Retail Partners Colruyt Group een voortdurende helpende hand. "We kregen hulp om goed personeel te vinden van de dienst Service Center People van Spar. Dat is echt wel een meerwaarde. Ze helpen je ook bij het 'people management', zodat je juist met je personeel omgaat. En met opleidingen stoomt Spar hen helemaal klaar voor het werk", vertelt Nathalie.
Ook Yves is tevreden over de manier van begeleiden. "Spar is uniek omdat ze hun zelfstandigen actief begeleiden naar groei. Ze werken mee zodat je je blijft ontwikkelen. Dat is iets waar andere merken soms niet mee bezig zijn: meegaan van begin tot einde van je loopbaan."
Mooie toekomst
Welke toekomst er is weggelegd voor de buurtwinkel? Nathalie ziet het alvast rooskleurig. "De buurtwinkel heeft nog steeds een mooie toekomst, omdat de mensen niet langer kilometers willen reizen om aan hun boodschappen te raken, en dus niet langer grote boodschappen doen voor een maand maar wel dagelijks boodschappen."
De buurtwinkel maakt het verschil in de kleine dingen, zo vertelt Yves. "Klanten hebben zin om terug te komen naar de buurtwinkel, dankzij een eenvoudige goedendag bij het binnenkomen, een bedankje, een tot ziens en een kleine glimlach, waardoor zijzelf weer vertrekken met een lach op hun gezicht – daarmee zit je goed. Er is geen betere manier om een zaak te openen."
DE REGENBOOG 8
2800 MECHELEN
+3225831111
info@retailpartnerscolruytgroup.be
www.retailpartnerscolruytgroup.be

