Franchising Partnercontent

ondernemerskoppel nathalie en yves kiezen bewust voor spar

spar

Spar Colruyt Group gaat er prat op samen met alle franchisenemers te ondernemen vanuit een waardengedreven klantgericht partnership. Nathalie en Yves beamen dit volmondig. Al meer dan 12 jaar kunnen de inwoners van Erezée, in de provincie Luxemburg, bij het koppel terecht. Wij gingen bij hen langs om het geheim achter hun jarenlange succes te ontdekken.

Contact met de klanten is het belangrijkste

"Het is nu twaalf jaar geleden dat we de winkel in Erezée hebben overgenomen", begint Nathalie, manager van de Spar-winkel in Erezée samen met haar man Yves. "We hebben altijd gehouden van het contact met de klanten. Zelfs in andere winkels, waar we eerder hadden gewerkt, was het contact met de klanten belangrijk. Bovendien houden we van de sfeer van de winkels. We maken het onze klanten echt graag naar hun zin. Na ettelijke jaren begon de droom om een eigen zaak te hebben toch te groeien en we vroegen onszelf af waarom we niet voor eigen rekening begonnen. Spar leek ons een heel goed merk en zo ging de bal aan het rollen."

colruyt
Al meer dan 12 jaar kunnen de inwoners van Erezée bij Nathalie en Yves terecht

begeleiding en service

De overstap naar een eigen zaak is natuurlijk geen sinecure. Om dit te vereenvoudigen, biedt Retail Partners Colruyt Group een voortdurende helpende hand. "We kregen hulp om goed personeel te vinden van de dienst Service Center People van Spar. Dat is echt wel een meerwaarde. Ze helpen je ook bij het 'people management', zodat je juist met je personeel omgaat. En met opleidingen stoomt Spar hen helemaal klaar voor het werk", vertelt Nathalie.

Ook Yves is tevreden over de manier van begeleiden. "Spar is uniek omdat ze hun zelfstandigen actief begeleiden naar groei. Ze werken mee zodat je je blijft ontwikkelen. Dat is iets waar andere merken soms niet mee bezig zijn: meegaan van begin tot einde van je loopbaan."

spar
Spar onderscheidt zich met zaken waarbij zij de zelfstandigen kunnen begeleiden

Mooie toekomst

Welke toekomst er is weggelegd voor de buurtwinkel? Nathalie ziet het alvast rooskleurig. "De buurtwinkel heeft nog steeds een mooie toekomst, omdat de mensen niet langer kilometers willen reizen om aan hun boodschappen te raken, en dus niet langer grote boodschappen doen voor een maand maar wel dagelijks boodschappen."

De buurtwinkel maakt het verschil in de kleine dingen, zo vertelt Yves. "Klanten hebben zin om terug te komen naar de buurtwinkel, dankzij een eenvoudige goedendag bij het binnenkomen, een bedankje, een tot ziens en een kleine glimlach, waardoor zijzelf weer vertrekken met een lach op hun gezicht – daarmee zit je goed. Er is geen betere manier om een zaak te openen."

RETAIL PARTNERS COLRUYT GROUP
DE REGENBOOG 8
2800 MECHELEN
+3225831111
info@retailpartnerscolruytgroup.be
www.retailpartnerscolruytgroup.be

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

RETAIL PARTNERS COLRUYT GROUP

DE REGENBOOG 8, MECHELEN 2800Meer info
Retail & winkelsFranchisingWinkelinrichting
Print Magazine

Recente Editie
04 oktober 2018

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine