URSA krijgt een nieuwe eigenaar

Xella sluit contract af met KKR om URSA over te nemen

Xella International GmbH sloot een contract af met investeringsbedrijf KKR om URSA over te nemen. De verkoop zou nog voor het einde van 2017 afgerond worden. De Xella Group ontwikkelt, vervaardigt en verkoopt bouwmaterialen, gipsvezelplaten en kalk- en kalksteenproducten en is fabrikant van cellenbeton en calciumsilicaatelementen. URSA zal binnenkort als zelfstandige businessunit het portfolio van Xella aanvullen. “De afgelopen jaren heeft URSA een opmerkelijke groei gekend. We hebben veel waardering voor wat de directie en medewerkers van URSA hebben gerealiseerd en we kijken ernaar uit om hen in de Xella-familie te verwelkomen”, aldus dr. Jochen Fabritius, CEO van Xella Group. Hoewel URSA een zelfstandige businessunit wordt, zijn er voldoende raakpunten tussen de beide bedrijven zodat ze allebei voordeel kunnen halen uit de samenwerking. Het assortiment van URSA is complementair met het aanbod van Xella: de op mineralen gebaseerde bouwmaterialen van URSA bieden heel wat mogelijkheden om producten van verschillende merken te combineren en innovatieve oplossingen te ontwikkelen. “De overname zal ook de winstgevende groeistrategie van URSA een aanzienlijke boost geven en zal motiveren om die strategie prioritair en met een sterke klantenfocus verder te implementeren”, aldus Pepyn Dinandt, CEO van URSA.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Het Land van Ooit introduceert nieuwe website en webshop

Het Land Van Ooit in Kontich introduceerde begin dit jaar een webshop. De service waarvoor de speciaalzaak gekend is, wordt ook online doorgetrokken. Zo komen niet alle producten online. Artikelen waarvoor deskundig advies noodzakelijk is, blijven offline. Voorts probeert Het Land Van Ooit zich te onderscheiden door beleving en het aanbieden van merken die net dat tikkeltje anders brengen.

Ten huize van O-lijfje

Baby- en kinderspeciaalzaak O-Lijfje in Mortsel bestaat ondertussen 22 jaar en verhuisde afgelopen zomer naar een nieuwe locatie. In het nieuwe pand, dat vier keer meer ruimte biedt, kan zaakvoerster Vanessa haar visie op geboortelijsten nog beter uitwerken. Elke klant krijgt er een persoonlijke aanpak en na het peilen naar hun specifieke smaak en wensen wordt er een optimaal lijstje samengesteld. Dit alles met een eerlijk en correct advies.

Goedkoper totaalpakket doet kiezen voor meegroeiautostoel

Modulaire systemen met een basis en meegroeistoelen in het algemeen winnen aan populariteit. Ouders kunnen de autostoel langer gebruiken én bovendien zijn de modellen aangepast aan de meest recente strenge veiligheidsvoorwaarden. Types die voldoen aan de i-Size norm, vereisen een ISOFIX bevestiging aan de carrosserie van de wagen. Ze bieden een nog betere zijdelingse bescherming en laten kinderen tot minstens 15 kg tegen de rijrichting meereizen. Daardoor krijgt het marktaanbod een stevige boost.

Highlights in iedere thematiek

De buitenwereld is steeds meer aanwezig in de garderobe van het kind. Of die nu geïnspireerd is op de zee, de bergen, de bossen, de vlaktes of zelfs de kosmos, dit ziet zich vertaald in zowel werk- als vrijetijdskledij en hun details, maar ook in zijn kenmerkende of verborgen kleurcodes. De stoffen zijn glanzend, reflecterend, fluweel, lurex. Sponge, fleece, flanel, nylon. Een oldschool sfeer krijgt vorm voor het herfst-winterseizoen 2018-2019.

Print Magazine

Recente Editie
04 oktober 2018

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine